TARIM VE ORMAN BAKANLIĞINDAN VATANDAŞLARA UYARI: “DOĞADA YETİŞEN HER BİTKİ GIDA DEĞİLDİR”

Haber: Zelal İlhan

Yaşam 22.06.2026 13:07:00 0
TARIM VE ORMAN BAKANLIĞINDAN VATANDAŞLARA UYARI: “DOĞADA YETİŞEN HER BİTKİ GIDA DEĞİLDİR”

      Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, doğada kendiliğinden yetişen bazı bitkilerin bilinçsiz şekilde tüketilmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği konusunda vatandaşları uyardı.

 

     Yapılan bilgilendirmede, özellikle ormangülü olarak bilinen komar çiçeği içeren reçel ve benzeri ürünlerin tüketilmemesi gerektiği vurgulandı. Doğada bulunan her bitkinin gıda olarak değerlendirilmemesi gerektiğine dikkat çekilen açıklamada, bilinçsiz tüketimin zehirlenmelere neden olabileceği ifade edildi.

 

     Bakanlık ayrıca, şüpheli ürünler ve satış noktalarının “Güvenilir Gıda” mobil uygulamasındaki “Çek-Gönder” özelliği aracılığıyla ihbar edilebileceğini duyurdu. Vatandaşların uygulama üzerinden ürün sorgulama yapabileceği ve güvenilir gıda konusunda detaylı bilgilere ulaşabileceği belirtildi.

 

     Tarım ve Orman Bakanlığı, halk sağlığının korunması amacıyla gıda güvenliği konusunda farkındalık çalışmalarının aralıksız sürdürüldüğünü belirterek, vatandaşları bilinçli tüketim konusunda dikkatli olmaya çağırdı.

  • BIST 100

    18437,76%0,60
  • DOLAR

    46,45% 0,04
  • EURO

    53,24% -0,10
  • GRAM ALTIN

    6279,07% 1,20
  • Ç. ALTIN

    10134,53% 0,46

Egazete


  • Pazartesi 26.1 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Salı 27.7 ° / 10.6 ° Güneşli
  • Çarşamba 25.4 ° / 9.8 ° Orta kuvvetli yağmurlu

Ağrı

22.06.2026

  • İMSAK 02:38
  • GÜNEŞ 04:33
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:12
  • AKŞAM 19:46
  • YATSI 21:33