CÜMLE-İ ŞİİRANE

CÜMLE-İ ŞİİRANE

KUTSAL KİTAP NEDİR VARLIK SEBEBİ NEDİR?

CİNSELLİK NEDİR VARLIK SEBEBİ NEDİR? ŞİİR NEDİR VARLIK SEBEBİ NEDİR? İNSAN OLMANIN ÖLÇÜSÜ NEDİR? KANAAT NEDİR? BEYİN GIDASI NEDİR?

Bir ürün ortaya çıkarlıdığında onun iş görebilmesi ve bozulmaması için kullanımıyla ilgili tarif ve uyarılar içerip adına kılavuz denilen kitabın benzeri olarak insanın da bir iş görebilmesi ve bozulmaması için insan üreticisinden insana duyurulan tarif ve uyarıların bir arada tutulmasına ve ayrıca duyuların kendisi de dahil olmak üzere onlara temas edebilen her varlığın varlık biçimi ve özelliği ile bir anlatım içinde olduklarını ve bu anlatımın da toplamda bir kitap olduğu kanaati ile tüm bunların kutsanmaya layık bir yaratıcının eseri olduğunu ima edercesine insani mantık ve ölçülerinin olanakları dışında cereyan edip olağanüstü olarak tanım kazanmış olan varlık ve olaylar üzerine yapılan derince analizler neticesinde varılan noktaların tesadüfe yer vermeyecek şekilde belli amaçlara yönelik oldukları açıkça ortada olmalarından yola çıkılarak ilerlenmesi sonucu ortaya çıkan ilerleyiş izine bakıldığında her şeyin birbiri ile bağlantılı olarak bütünsel bir motifin görüntüsünü oluşturduğu için bu motifin insanın duygularıyla konuşan bir ifade lisanı halinde olduğu ve bu lisanın da ancak yaratanın lisanı olabileceğine dair aklın şaşkınlığını ve buna olan kanaatini anlamanın zor olmadığı gibi aynı şekilde sonsuzluğa karşı aklın acziyetini de anlamanın zor olmadığı ortadayken tüm bunları imalarla içinde barındıran kitaba neden kutsal denildiği üzerine düşünürken dünyanın evrende bir toz zerreciği hükmünde oluşunu hatırlayıp bu gerçeğe karşı mal mülk ile heyecanlanan kalplerin  özürlü konumda kalışlarını görmenin verdiği bilinç ile bakarken hatırlanan insanın neden birbirlerinin kanlarını akıtıklarına dair sorunun cevabı olarak kan akıtımı tefekkürsüzlükte kalış neticesinin eseri ve bedeli olduğu net olarak görülmekle beraber kendi programında bulunan cinselliğinde bir üreme sistemi olduğunu ve asıl varlık sebebinin üreme olduğunu unutup onun haz boyutuna takılmakla onu diğer tüm nefes su yemek tuvalet uyku gibi yaşamsal gereksinimlerin önüne en değerli varlık olarak bulundurmanın nelere yol açtığı konusunu geçmiş tarihler bizlere anlatırken haalen yüzde doksan üzerinde idrar işlevi gören idrar organlarına gerçeğinden saptırılmışcasına onlara cinsel organı demekle yanlışlığı beslemeye devam eden bu yanlış tanım doğumla orantılı olarak yılda bir yada bir kaç kez olması gereken cinsel birleşim sistemini tahriklerle hareketlendirerek neredeyse gündelik hale gelmesine sebebiyet verme sonucunda ona süreklilik kazandırıp bu süreklilikten dolayı onunla kopulmaz tiryakiliğe giren insanın diğer tüm yaşamsal gereklerdeki hazları unutup yaşamsal olmayan meni boşaltım deposunu tahriklerle doldurup neticede kendini bu depoyu boşaltmaya sıkıştırma sonucunda o hazza duyulan özlemin verdiği hayal ve düşüncelerin esaretine girerek hakikatlere yönelmesi gereken gözün ve kulağın önüne perde gibi geçip bir nefesin verdiği hazzın değeri kadar olmayan bu zamansız haz ihtiyaç sıralamasının en sonunda bulunmasına ve zaruri bir ihtiyaç bile olmamasına rağmen duygu ve düşünceleri esir alıp insanların omuzlarına ağır ve gereksiz bir yük olarak oturmakla dünyayı insanlar için güvensiz bir yer haline getiren cahilane alışkanlıklara bir katkı olacak şekilde kendine yer edinip bazen uzun anlatımlara imkan olmadığı için anlatımı imalarla küçük cümlelere sığdırmaya şiir denilen söylem biçimleri ile masumane olduğunu bilince beyan ederek yaşamda kendisine belirlenen yıllık işlevli üreme görevinin dışına çıkmayı normal ve hatta olması gereken olarak kabullendirip doktordan sigarayı bırakması halinde felç olacağını duyan bir sigara tiryakisinin istemesede sigarayla artık kopmaz bir bütün olduğunu öğrenmesine benzer olarak cinselliğede yapay olan bu süreklilik uygulamasına yönelik doğalmışçasına bir bakış açısı edindirerip nesilleri çıkılması zor olacak çıkmazlara koyarak insan olma ölçüsünün reklam için bedava ayakkabı verecek bir dükkanı birbirlerini adeta ezip geçerek yağmalamak değil sadece o gün ayakkabı alacak olanların uğrayıp aldığı ve ayağına uygun bulamadığı halde de boş çıkmak olduğunu bilmelerini önleyici bir karanlık içinde insanı yolundan şaşırtmaya görevliymiş gibi insan duyularının temas edemediği gerçeklere yönelik kanaat denilen bilinç çeşidinden uzak tutmak suretiyle insani özellik ve sıfatları kendine yem yapan ve olması gereken görevinin dışına çıkmış olan bu cinsellik hazzının hükmü kalpler ile düşünceler üzerinde olduğu müdetttçe onunda büyük ölçüdeki katkısıyla boğuşma ringine dönüşmüş olan dünyadaki insanlar arasında huzurun yeryüzüne oturamayacağı net olarak belli iken huzura giden yolu bencillik zenginlik güç ve benzeri virajlarda aramanın sonuçsuz kalacağına ve daha öncede kaldıklarına olunan şahitlikler varken huzur için tekrar tekrar aynı sonuçsuz yol ve metodlara başvurmanın akıl işi değil olsa olsa ancak yine bilinç altını işgal edip bünyeye insani sıfatlarla bağdaşmayan vaadler gönderen aynı haz duyusunun dürtülerinden başka bir etkenin işi olmadığını artık kavrama zamanında oluşun farkına varması gereken insanlığın bu derin uykudan nasıl uyanacağına dair sorunun cevabını aramak yerine uyku severlikle gerçekleri görmeye göz açmaz halde kalmayı tercih eder gibi bir vaziyet içinde bulunmakla sahip olduğu beyin yapısı itibarı ile bu beyine alması gereken ilim ve bilim gıdasından mahrum olup bu gıdalardaki hazdan bihaber kalarak ihtiyacı olmadığı halde sadece bedava olduğu için ayakkabı dükkanını basarcasına içeri giren yapısal şekilden nasıl bir dünyanın ortaya çıkacağını tahmin etmenin zor olmadığına az bir düşünce ile varılabilindiği öğrenildiğinde bu yapısal şeklin oluşumuna sebep olan cinselliğin hazzı ve benzeri etkenlere tiryaki olmuş yetişkinlerin kurtulması mümkün olmazsa bile yeni yetişecek nesillerin aynı etkenlere bağımlı olmalarını önlemenin el birliğiyle gayet mümkün olabileceğine kanaat edildiğinde daha iyi bir dünyanın mümkünatlığına giden yolun genişletilmiş haline varılacağı yüksek ihtimal dahilinde aşikar olacağından bu uğurda çekilecek zahmetlerin buna değer arz edeceğini bilerek çıkmazların akıl yardımıyla çıkılır olduklarına olan inanç ve şahitlikler sebebi ile insan yaşamının muhtaç olduğu aklı gereksiz etkenlerden kurtarıp daha iyi bir dünya ve geleceği için çalışmaya yönlendirmenin herkese fayda vereceği gibi meydana gelecek olan düzenli ve sağlıklı bir dünya yapısının aynı şekilde kalışıda pek ala yine akıl ve farkındalıkla mümkün olacağı anlaşılmakla beraber dünyanın canlı varlık için yaşatıcılık özelliğininde korunup geliştirme işi için genel çaplı bir el birliği çalışmasına yol açarak çağların birikimlerini insana yakışır bir yaşam bazındaki eksi ve yanlışları düzelterek doğrularıda geliştirerek bu şekilde bin yılda bir genel düzelti gereksiniminin dünyaya bir banyo yaptırma anlamına geleceği anlaşıldığında ayrıca nesillerce dünyanın ve insani yapınında her şey gibi bozulma özelliğine sahip oluşu idrak edildiğinde yaşamlarında neyin doğru neyin yanlış olacağını dünyaya nasıl yansıyıp nelere yol açacağını rahatlıkla hesap ederek bulacakları ve bozulum değişimine yol açıcı düşünce istek ve uygulamaları yüksek öngürü ile görüp gündelik işlerinde ona göre davranacakları bir erdemlik ölçüsüne varacak olan insan yapısıyla dünya düzeni ve insan oluş dengesi ruhun kontrolüne girerek dünyanın sadece bir yaşam gezegeni değil aynı zamanda evrende hem yaşam hemde okuyup düşünenen beyinsel bir gezegen konumuna ulaşarak gezegenler arası oluşacak olan vücut yapısının baş kısmı olarak oluşumunu tamamladıktan sonra bu baştaki beyinnin hücreleri konumunda olan insanın mükemmel bir uyum yasasıyla yaşatma ve yaşama anlayışı içinde düzenli görev taksimatlarıyla zincirleme olarak birbirleri ile uyumluca çalışmaları dünyasal genel beyinnin çalışması olup evrende yeni keşiflere göz açacak bebeğin doğmaya hazır hale gelişi tamamlanacaktır.

 

Not defterinde yazma alanı bitti.



Yükleniyor

Yükleniyor

Yükleniyor