İlginizi Çekebilir
Bakan Işıkhan duyurdu: Doğum izni 16 haftadan 24 haftaya çıkarıldı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, doğum izninin 16 haftadan 24 haftaya çıkarıldığını açıkladı.
Bakan Işıkhan açıklamasında, "Aile yapısının güçlendirilmesi, çalışan annelerin desteklenmesi amacıyla analık ödeneği süresini tekil gebeliklerde 16 haftadan 24 haftaya, çoğul gebeliklerde ise 18 haftadan 26 haftaya çıkarttık. 1 Mayıs 2026 tarihi itibariyle devam eden raporlar için herhangi bir başvuruya gerek olmaksızın 8 haftalık ödeme otomatik olarak yapılacaktır. 16 Ekim 2025 tarihi itibariyle doğum yapan ve raporu 1 Mayıs 2026 tarihinden önce sonlanan anneler için ise işverenlerinin Kurumumuza yapacakları bildirime istinaden 8 haftalık ödeme yapılacaktır. Konuyla ilgili sistemsel güncellemeler devam etmektedir. Annelerin söz konusu haktan yararlanabilmeleri için raporlarını uzatmak amacıyla sağlık hizmet sunucularına veya Kurumumuza ayrıca başvuru yapmalarına gerek bulunmamaktadır" dedi.
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan açıklamada ise, "Çalışan annelerimizi desteklemek amacıyla yaptığımız düzenlemeyle analık ödeneği süresini uzatıyoruz" ifadelerine yer verildi. iha
-
BIST 100
17232,93%-1,08
-
DOLAR
45,97% 0,02
-
EURO
53,01% -0,94
-
GRAM ALTIN
6408,30% -3,23
-
Ç. ALTIN
10403,63% -2,20
Egazete
- Pazar 21.7 ° / 7.1 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Pazartesi 22.8 ° / 8.4 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Salı 24 ° / 9 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
07.06.2026
- İMSAK 02:40
- GÜNEŞ 04:33
- ÖĞLE 12:12
- İKİNDİ 16:08
- AKŞAM 19:40
- YATSI 21:25




